Irány a part
Gery Greyhound 2005.06.27. 09:42
Bár még minket embereket, annak ellenére hogy tavasz van, még fogcsikorgató hideg fogad a meleg lakásból kilépve. Simjeink azonban már most is átélhetik a tengerparti nyaralások izgalmát.
 Sziasztok!
Catherine Simmetria vagyok, most értem haza a kollégiumból, hulla fáradt vagyok.
Jó lenne egy kicsit lazítani a tengerparton, pálmafák árnyékában, hűs nyári
szellő társaságában
Tudom, titeket még fagyokkal rémisztgetnek a meteorológusok, még szerencse hogy
én Sim vagyok, és a napfényes Veronaville-ben nem kell ilyesmitől tartanom.
Akkor hát irány a part, csak előbb építsük meg!
 Első
lépésként szükségünk lesz egy medencére. Fontos, hogy ne téglalap, hanem
cikcakkos, de legalábbis "L" alakú legyen. Ha nem tudod hogyan lehet ilyen
medencéket építeni, olvasd el az "egyedi medencék" című cikket [ide
kattintva]
 Azért volt
fontos hogy meg legyen törve a medence, mert a program a zöld vonallal jelölt
területet számítja a medence területének, ezen területen belül a föld alatt víz
van. Mindjárt megtudod, hogy ez miért lényeges, egyelőre elég annyit tudni, hogy
a pirossal jelölt partszakasz alkalmas a strand kialakítására.
 Most jön
képbe, miért is fontos hogy víz legyen a föld alatt. Először írd be a
boolprop constrainfloorelevation false kódot a CTRL+SHIFT+C billentyűk
lenyomása után megjelenő ablakba, majd kezdj el ásni a medence szélénél.
Látható, hogy a víz elkezd folyni a kiásott területre. Áss le olyan mélyre,
ameddig csak lehet!
 Valahogy
így (tipp: felülnézetből könnyebb úgy megoldani, hogy ne mozduljon el az "ásó"
munka közben)
 Miután
kiástál egy 1x1 négyzet méretű területet...

 ...majd
innen kiindulva a part mentén a talajegyengető eszközzel simítsd ki a part
szélét.
 Ha jól
csináltad, valahogy így fog kinézni a part.
 Most már
kikapcsolhatod a szabadabb építkezést lehetővé tevő cheatet, CTRL+SHIFT+C után
írd be a boolprop constrainfloorelevetion true kódot. Viszont a part még
finomításra szorul. Ez egy kicsit macerás türelemjáték: a part mentén egy kicsit
ásd lejjebb a terepet úgy, hogy szép lejtős legyen.
 Én most
csak bemutató-jelleggel készítem ezt a partot, csak hogy nagyjából lásd miről
beszélek, ennél sokkal szebben is meg lehet ezt csinálni.
 Már
alakul, jöhet a dekoráció.
 Fehér
homok...
 ...nyugágyak...
 ...és
pálmafák
Már csak egy pincér kellene, aki hoz nekem egy korsó jó hideg sört, vagy egy Sex
on the Beach koktélt
Néhány tipp: -Simítsd ki a területet a medence megépítése előtt,
nekem egy kicsit egyenetlen volt a talaj, ezért olyan érdekes a medence alja
(néhány helyen mintha hiányozna) -Tópart építése hasonló módszerrel: homok
helyett legyen füves a part, A moveobjects on kód beírása után tegyél
fűzfákat a partra úgy hogy a törzsük a vízben álljon, illetve vizililiomot a víz
felszínére. -Azért jobb ez a módszer mint a sima kerti tó, mert ebben úszni
is tudnak a Simek. Viszont a létrát és az ugródeszkát csak a medence azon
szélére teheted, ahol nem alakítottál ki sekélyes partot -Vásárolj nagy
telket, és az egészet töltse ki a medence, a közepén legyen csak egy sziget, a
szigeten és a medence külső szélén létra, a sziget közepén pedig a ház. A Simek
elég okosak ahhoz, ha a szigetről mondjuk munkába vagy taxihoz küldöd őket,
automatikusan átúsznak.
Forrás: http://www.simmetria.tk
|